BL01 |
Blokkering geregistreerd vanuit extern contact (meestal niet aanwezig) |
Kijk wat er aangesloten is op het extern contact en denk na. |
BL11 |
De ketel kan zijn CV warmte niet kwijt. De ketel zou gaan "koken" als hij niet gestopt zou zijn. |
Wellicht staan alle (thermostaat)radiator kranen dicht. Of de pomp doet het niet meer. Het WW gedeelte blijft gewoon doorwerken. |
BL12 |
De ketel kan zijn WW warmte niet kwijt. De ketel zou gaan "koken" als hij niet gestopt zou zijn. |
Bel monteur (sensor of zo defect). Zet een keteltje op voor warm water. Het blijft wel gelukkig warm omdat het CV gedeelte doorwerkt. |
BL60 |
Verkeerde parameterinstelling van het minimale of maximale vermogen |
Denk na, herstel. Desnoods terugschakelen naar fabrieksinstellingen. |
BL67 |
Er is een temperatuurverschil ontstaan tussen de in en uitgang van de ketel terwijl de brander niet aanstond! |
Vreemd. Even wachten tot verschil weg is en gaan met die banaan. Blijft wel vreemd. |
BL80 |
Temperatuur van de verbrandingsgassen ("rook") is te hoog geworden. |
Kan alleen maar als je een temperatuur sensor in het rookkanaal hebt. Vreemd. Daar zit een luchtje aan. |
BL81 |
Rookgasdetector niet meer bereikbaar. |
Hij zat er toch aan? Waar is ie nu? We wachten op contact. |
BL82 |
Rookgasdetectoringang kortgesloten. |
Foute boel. Vreemd wel. Kortgesloten betekent
toch dat het heel even gesloten was? Nou? Dan is ie toch weer open? |
BL85 |
Er lijkt geen water door de installatie te stromen. |
Het ontluchtingsmechanisme wordt gestart. Als weer water wordt geconstateerd gaat de ketel weer op normaal. |
E00 |
De brander lijkt aan te staan terwijl het systeem daar geen opdracht voor heeft gegeven. |
|
Het moet niet gekker worden. Heb je wellicht een perpetuum mobile ontdekt of een klein Slochteren?
Brandt je vingers hier niet aan. |
E01 |
Kortsluiting in het 24 Volt circuit. |
Zoek het nummer van de installateur. |
Niet in de ketel spuwen s.v.p. |
E02 |
Als E00 maar nu andersom; geen vlammen dus terwijl je ze wel verwacht. Melding had dus eigenlijk 00 E moeten heten. Uit te spreken als "OE!" of (in plat Wassenaars) "oops". |
Gaskraan open? |
Ligt iedereen om je heen op de grond vanwege te weinig
zuurstof? |
E04 |
"De regeling heeft een programma fout ontdekt" |
Reset 'm maar. |
Iemand bij Atag jaloers geworden op Gates' melding "Error,
press OK". Ach waarom zou je meer vertellen. Het komt toch
nooit voor! |
E05 |
"Fout stuurautomaat" |
|
Luister nou toch, ik zij toch rechtsaf?! |
E12 |
"Kortsluiting in 24 Volt circuit" |
|
Als E01 maar dan 11 verder. |
E19 |
"Fout stuurautomaat" |
|
Als ze het in auto's alleen beperken tot de versnellingsbak wie denkt Atag dan wel te zijn dat ze het sturen overbodig maken? Zo is het. Je ziet het. Ellende gegarandeerd. |
E28 |
Ventilator geeft geen teken meer van leven. |
Daar had je met een conventionele ketel nou nooit last van. |
Ik zij toch dat die vogels er wel door heen zouden komen? Nou ja, dan ook geen last meer van die opstijgende vliegtuigen. Heb jij soms een raam open gezet? |